SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip H (Heading) etiketi, Google botlarının, sayfa içeriği hakkında bilgi alabilmesi için başlıklara yerleştirilen HTML etiketleridir. SEO çalışmalarının amacı, web sitelerinin Google aramalarında öne çıkması ve site üzerinde trafiğin olmasını sağlamaktır.
Heading etiketi’nin kodlamada yazım şekli H’dir.
H etiketleri 1’den başlayıp 6’ya kadar giderek, SEO çalışmasında sayfa içi teknik yapıda önemli bir yeri bulunmaktadır (H1, H2, H3, H4, H5, H6). Etiket numaralarından herhangi birini kullanmamak sayfa başlık yapısını bozabilir.
H1 ana başlıklarda, H2 ana başlığın hemen altındaki alt başlıkta, H3 metinde birden fazla alt başlık olması durumunda ilk sıradaki alt başlıktan sonraki alt başlıkta, H4 ve H5 aynı sırayla kullanılır. H etiketleri önem derecesine hiyerarşik yapıda dizilirken en son H6 etiketi, en küçük başlık etiketlerinde kullanılır.
Etiketlerde genellikle anahtar kelime kullanımına önem verilir, bu sayede sitenin Google üzerinden yönlendirilmesini sağlar. Web Sitenize ve içeriğinize ilgiyi, dikkat çekici bir başlık üzerinden çekebiliriz. Böylelikle ziyaretçi, ilk ana başlığı okuyarak dikkatini çekecek, siteye girerek site üzerinde daha fazla vakit geçirecek.
H etiketinin doğru kullanımı çok önemlidir, teknolojik bir ürünle ilgili içerik giriyorsanız eğer, teknolojik ürünün kendisini H1 etiketi olarak kullanmalısınız. İçeriğini girdiğiniz teknolojik ürünün özelliklerini H2 etiketi olarak kullanabilirsiniz. İçeriğin ayrıntılarını gitgide arttırıp, etiket numaralarını büyüterek girebilirsiniz.
Bir Yorum