Nokia, MWC 2023 Öncesinde Logosunu Yeniliyor!
Nokia’nın yeni logosunda, halihazırda olan ikonik mavi renk olmayacak.
Nokia, MWC 2023 Öncesinde Logosunu Yeniliyor! İşte detaylar.
Nokia pazar günü, yaklaşık 60 yıl sonra ilk kez marka kimliğini yeni bir logoyla değiştirmeyi planladığını açıkladı. Telekom ekipmanı üreticisi pazardaki payını büyütmek için modern dünyaya ayak uydurmaya odaklanıyor. Yeni logo, NOKIA kelimesini oluşturan 5 harflik sans-serif bir yazı karakteri ile oluşturulduğunu belirtelim. Eski logosunda bulunan ikonik mavi rengi, kullanıma bağlı olarak değişebilecek şekilde kaldırıldı.
İcra Kurulu Başkanı Pekka Lundmark bir röportajda Reuters’e “Akıllı telefonlarla bağlantımız hep vardı ancak bugünlerde bir iş teknolojisi şirketi olarak büyümeye devam ediyoruz” dedi. Bugün Barselona’da başlayan ve 2 Mart’a kadar devam edecek olan yıllık Mobil Dünya Kongresi’nin (MWC) arifesinde şirketin iş güncellemesi ve marka yenilemesi planlaması logo ile gerçekleştirilmiş oldu.
Nokia’nın yenilenme planı!
Başkan Lundmark, 2020’de zor durumda olduğu bilinen Finlandiya şirketindeki en üst düzey görevi devraldıktan sonra üç aşamalı bir strateji belirledi. Bu strateji: sıfırlama, hızlandırma ve ölçeklendirme. Sıfırlama aşaması artık tamamlandığında, Lundmark ikinci aşamanın başladığını aktarmıştı. Nokia , Telekom şirketlerine ekipman sattığı servis sağlayıcı işini büyütmeyi hedefliyor olsa da artık ana odak noktası diğer işletmelere ekipman satmak olacağının altını çiziyor.
Lundmark yaptığı açıklamada, “Geçen yıl, şu anda satışlarımızın yaklaşık yüzde 8’i olan, kabaca 2,11 milyar $ olan işletmede yüzde 21’lik çok iyi bir büyüme kaydettik” dedi. Bunu mümkün olan en kısa sürede çift hanelere çıkarmak istiyoruz” diye de ekledi. Büyük teknoloji firmaları, çoğunlukla imalat sektöründeki müşterilere, özel 5G ağlarını ve otomatikleştirilmiş fabrikalar için donanımları satmak üzere Nokia gibi Telekom donanımı üreticileriyle ortaklık kurmakta. Şirket için hedefte bu yönde olduğu belirtilmekte.
Nokia, farklı işletmelerinin büyüme yolunu gözden geçirmeyi ve elden çıkarma da dahil olmak üzere alternatifleri değerlendirmeyi büyüme ve gelişme stratejisine bağlı olarak göz önünde bulundurmakta. Lundmark, “Hedefimiz gayet açık. Yalnızca küresel liderliği görebildiğimiz işlerde olmak istiyoruz,” dedi. “Birden fazla farklı türde girişimlerimiz olacak, bazen ortaklarımız olacaklar… bazen müşterilerimiz olabilirler… ve eminim ki rakip olacakları durumlar da olacaktır.” Diyerek bu konuda da bakış açılarını net bir şekilde açıklıyor.
Lundmark şimdiki hedef pazarının Amerika değil Hindistan olduğunu belirterek açıklamasına şu şekilde devam etti, “Hindistan, daha düşük marjlara sahip en hızlı büyüyen pazarımız, bu yapısal bir değişiklik” dedi ve Nokia’nın Kuzey Amerika’nın yılın ikinci yarısında daha güçlü olmasını beklediğini de sözlerine ekledi.