Purosangue: Ferrari’nin İlk SUV Model Aracı!
Lüks spor otomobilleri ve meşhur kırmızısıyla tanınan Ferrari, adını aynı zamanda kurucusu ve ünlü yarışçı Enzo Ferrari’den alıyor. İtalyan otomobil firması, bu sefer ilk üretimi olan SUV model aracı Purosangue ile gündeme geldi.
Sport Utility Vehicle (SUV) model araçlar, hem minivan hem de station wagon özelliklerini bir arada barındırır. Asfalt ile beraber diğer arazilerde de sürüş gerçekleştirebileceğiniz araçlar, ”spor amaçlı arazi aracı” olarak bilinen binek araçlardır.
İlk SUV Ferrari Purosangue ile tanışalım.
Ferrari, yıllar önce yüksek sürüş deneyimine sahip bir araç üreteceği müjdesini vermişti. Yıllar süren çalışmalardan sonra, sonunda örtünün altındaki modeli görebildik. Görsellere baktığımızda emin oluyoruz ki, şıklık ve imza tasarım konusunda Ferrari’nin çok az rakibi var.
Öncelikle Ferrari denilince, akla imza olan kırmızı renk gelse de, firmanın Grigio Alley, Giallo Modena, Blu Roma gibi yaklaşık 30’a varan renk seçeneği bulunuyor. Purosangue de bu renklerden birine sahip.
Her ne kadar özelliklere bakıldığında SUV model olarak tanıtsak da, Ferrari bu konuda oldukça hassas ve resmi bir açıklamada, modeli SUV segmentinden uzakta tuttuklarını ve SUV takısını kullanmadıklarını özellikle belirtti.
Ferrari ilk kez 2 kapılı araç dışında bir model üretti.
Prosangue için ilk 4 kapılı binek spor araç diyebiliriz. Aslında Ferrari bir döneme kadar sadece yarış arabası üretiyordu fakat üretim fabrikasının başına gelen trajik olaylar sebebi ile, binek araç üretmeye başlayarak, spor araba üretim maliyetini çıkarmaya başladı.
Görsellere baktığımızda oldukça şık bir iç ve dış tasarım bizi karşılıyor. Mühendisler, 472-litre bagaj alanı ile doğru tasarım ve çalışmalar doğrultusunda, ekstra bagaj hacmini genişletmeyi başarmış.
Araçta, 725 beygir gücüne ve 715 Nm torka sahip, 6.5 litrelik, benzin yakan bir V12 motor bulunuyor. Devasa motor, 8 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman ile eşleştirilmiş. Araç, Ferrari GT tarihinin en güçlü motoru unvanına sahip motor ile çalışıyor. Bu da demek oluyor ki, aracın sesi yeri göğü inletecek.
Purosangue, 310 km/sa hıza ulaşabilecek ve 0’dan 100’e 3.3 saniyede çıkacak.
Karbon fiber tavan, ağırlık merkezini aşağıya çekerek, daha iyi bir yol tutuş sağlayacak. Tasarımda, daha önce Rolls-Royce Cullinan’dan aşina olduğumuz çapraz açılan kapılar kullanılmış. Araç, 49/51 oran ile oldukça dengeli bir ağırlık dağılımına sahip. Prosangue, 2.033 kg kuru ağırlığı ile, en hafif model oldu.
Araç geçmişten esintiler içerse de, son model teknolojiler ile donatılmış. 48 voltluk aktüatörlerin kontrolünde, süspansiyonların yüksekliği otomatik ayarlanarak ekstra yatmaların önüne geçilmiş. İç tasarımdaki hız kadranı tasarımı oldukça dikkat çekici ve şık gözüküyor.
Aracın, İtalya’da 390.000 Euro satış fiyatı bulunuyor. Güncel kur ve vergiler dikkate alındığında, Türkiye’deki fiyat 30 milyon TL’yi bulacak gibi duruyor.
Bir Yorum