Dijital PlatformlarİnternetSosyal Medya

YouTube Masaüstü ve Mobilde Tasarım Değişikliğine Gidiyor!

Popüler video paylaşım platformu YouTubekullanıcılarına daha iyi bir deneyim sunmak için birçok çalışma yürütüyor. Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde, videolarda kullanılan parçaların telif hakları problemini ortadan kaldırmak için yeni projesi ”Creator Music” programından bahsetmiştik. 

YouTube’un, Shorts formatını getirdiği zaman köklü bir tasarım değişikliği yapması gibi, platformlar belirli değişikliklerden sonra tasarımda düzenlemelere gidebiliyor. Popüler video platformu da, yürüttüğü birçok projeden sonra bir düzenlemeye ihtiyaç duymuş gibi gözüküyor.

YouTube, mobil ve masaüstü sürümlerinde tasarım değişikliğine gidiyor.

Köklü değişikliklere alışmak biraz zaman alıyor olsa da, platformun bugüne kadar yaptığı tasarım değişiklikleri genelde sevildi. Şirket, android için yeni bir tasarım biçimi oluşturduktan sonra hem masaüstü hem de mobil görünümü etkileyecek bir tasarım sürecinden geçiyor. Hali hazırda bazı kullanıcılara ulaşan yeni ana sayfa tasarımına birlikte bakalım.

Youtube videolar
Youtube videolar

 

Nedense artık sivri köşeler pek sevilmemeye başlandı. Bu sebep ile platform, küçük resim ve arama butonundaki dörtgenin köşelerini daha da yumuşatmış. Videoların altında bulunan beğeni, abone olma ve kaydet gibi seçenekler de yumuşak köşeli dörtgenler ile çevrilmiş. Keşfet kısmı ise sola kaydırılmış.

YouTube beğen paylaş kaydet
YouTube beğen paylaş kaydet

Özellikle belirtmek gerekirse, masaüstü sürüm mobil sürümden daha çok düzenleme almış. Kullanıcıların, mobil uygulamayı daha çok kullandığı düşünülünce, değişiklikleri fark etmemek veya eski halini anımsayamamak gayet normal.

Değişiklikler YouTube Müzik için de geçerli. Platform, gri temadan tamamen siyah temaya geçmiş durumda. Zaten azınlığın koyu tema kullanması dikkate alınınca, bu hamle oldukça mantıklı. Böylelikle, göz yormayan sade bir ana sayfa görünümü kazandırılmış.

Maalesef her değişiklik mutluluk verici olmuyor. Şirketin yeni bir reklam düzenlemesi de bulunuyor. Bu düzenleme ile beraber, Premium aboneliğe sahip olmayan kullanıcılar, daha videoya başlamadan en az 5 reklama maruz kalacak. Kullanıcılar tarafından paylaşılan görüntülerde, reklamların 10 adede kadar çıktığı gözüküyor. 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu