İnternetSosyal Medya

YouTube Creator Music Programını Duyurdu!

Popüler video paylaşım platformu YouTube, Shorts formatına daha çok yönelmesinden bu yana, ihmal ettiği eski dostu uzun format videolara da geri dönüş yaptı.

Geçtiğimiz günlerde, YouTube’un Shorts formatını İş Ortağı programına dahil ettiği ve böylece içerik üreticilerin Shorts üzerinden, reklamlar sayesinde daha çok para kazanmasını sağlayacağını açıkladı. TikTok‘un kısa video formatını popüler etmesinden beri, ne yalan söyleyelim uzun içerikler pek izlenme oldu.

Hatırlarsanız, geçmişte Vine, Scorp gibi kısa video içerikleri üretebileceğiniz birçok uygulama bir anda popüler olmuştu fakat sonradan hepsi unutuldu. Dolayısıyla, tek bir format üzerinden gitmek, kitlenizin çabuk fikir değiştirebileceği göz önüne alındığında, pek mantıklı değil.

YouTube, uzun videoları da kapsayacağı yeni “Creator Music” programını duyurdu.

İş Ortağı programı gibi kapsamlı bir programın çığır açan haberinden sonra, Creator Music programı da oldukça ilgi görecek gibi duruyor. Şirket, videolarını müzik ile destekleyen içerik üreticileri için yeni bir program başlattı.

Henüz beta test aşamasında olan yeni program kapsamında, içerik üreticileri için göz atabilecekleri, arayabilecekleri ve satın alabilecekleri içeriği çok geniş bir müzik kataloğu sunulacak. Böylelikle, müziklerin telif hakları konusunda daha az problem çıkacak. 

Creator Music programı tanıtım
Creator Music programı tanıtım

Creator Music programı parçaları satın alacak ve bir gelir paylaşımı gerçekleştirecek.

İçerik üreticileri, hem kendilerine hem de kullandığı müziğin hak sahiplerine para kazandıracak istediği bir parçayı tercih edebilecek. Normal şartlarda, içerik üreticileri hak sahibi olan bir müzik kullandığında, tüm reklam gelirlerini lisans sahibi alıyordu. Bu sebep ile istenilen her müzik videolarda kullanılamıyordu. Program, tam da bunun önüne geçecek.

İçerik üretici, şartların belirtildiği bir lisans satın alabilir ya da gelirlerin bir kısmını hak sahipleri ile paylaşabilir. İkinci seçenek tercih edilmesi durumunda, içerik üreticiler istediği parça için herhangi bir ön maliyet ile karşılaşmaz.

YouTube, rakibi Tiktok’un artan tehdidi karşısında yıkılmayacak bir dizi yeni gelir kaynağı sağlayan özellik üzerinde çalışıyor.

 

 

 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu