Facebook Kişileştirilmiş Ana Sayfa özelliği!
Facebook, ana sayfanızı kişiselleştirmenize olanak sağlayacak.
Günümüzde, sosyal medya platformları hayatımızın nerdeyse tümünün geçiyor ve çoğumuz her şeyini paylaşıyor. Artık, üzerinden gelir bile elde edilen uygulamalar en kişisel araçlarımız. Dolayısıyla, çatı şirketler uygulamaları daha kişisel hale getirmek için uğraşıyor. Hatırlarsanız, geçtiğimiz günlerde gelen iOS 16 ile beraber kilit ekranımızı özelleştirebiliyorduk. Bazı özellikler Android cihazlarda uzun süredir olsa da, derinlik efekti oldukça beğenildi.
Instagram, WhatsApp ve Facebook’un çatı şirketi Meta’nın sunduğu, kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacı ile Facebook ve Instagram arası hesap geçişini kolaylaştırmak için “Hesaplar Merkezi”nden bahsetmiştik.
Tabii ki, üç uygulamayı birden yönetmek kolay değil. Dolayısıyla şirketler, bazı uygulamalara diğerlerinden ayırt edici özellikler getirebiliyor. Şimdi bahsedeceğim özellik de bu mantığa hitap ediyor.
Facebook, ana sayfanızı kişiselleştirmenize olanak sağlayacak.
Popüler uygulama Facebook, akış sayfanızı kendi isteğinize göre yönetmenize olanak sağlayacak yeni özelliğini duyurdu. Peki nasıl? Facebook bize iki seçenek sunuyor; gönderilerde bulunacak “daha fazla göster” ve “daha az göster” seçenekleri ile akışınızı tarzınıza ve ilgi alanlarınıza göre şekillendirebileceğiz.
Daha sonra Reels videolarda da test edilecek özellik sayesinde, akışı istediğimiz gündeme göre ayarlayabileceğiz. Kullanıcı deneyimi iyileştirme konusunda oldukça önemli bir adım olduğunu düşünüyorum çünkü bazen çok alakasız veya kişisel anlamda rahatsız edici içerikler karşımıza çıkabiliyor.
“Daha fazla göster” ve “daha az göster” seçenekleri yapay zekâyı da geliştirecek.
Şirketin yaptığı “Bu, yapay zekâ sistemlerimizi daha akıllı ve duyarlı hâle getirecek.” açıklama ile anlıyoruz ki, platformun yapay zekâ sistemi geliştiriliyor. Facebook, şu an için yalnızca takip ettiğiniz ve önerilen kullanıcılardan gelen gönderileri görmenizi sağlıyor. Böylelikle, bu içerikleri de ne kadar görmek istediğiniz ayarlanabilecek.
Şirketin yaptığı açıklamaya göre, seçtiğiniz seçenek sizin 60 gün boyunca akışınızı etkileyecek. 2 ayın sonunda ise akış eski haline dönecek. Bahsedilen seçenek tercihleri, başta belirli aralıklar ile çıkacak fakat sonra, gönderinin üzerinde bulunan “üç nokta”dan ulaşılabilir olacak.
Meta, kullanıcılardan en çok şikayet aldığı konuyu çözüme kavuşturuyor gibi duruyor.