Dijital Platformlar

Facebook Yeni Gelir Kapısını Açıyor!

Facebook, gelir elde edebileceğimiz yeni bir özelliği bizlere sunuyor.

Aktif olarak ortalama 3 milyar kullanıcıya sahip sosyal medya platformu Facebook, rakip sosyal medya platformlarının sürekli yenilik getirmesine kayıtsız kalmayarak yarışa katılıyor.

Instagram’ın, TikTok ile rekabetinden doğan bazı yeni güncellemeler -tüm video postlarının Reels olarak gösterilecek olması, platformdaki herkesin fotoğraflarınızı Reels oluşturmak için kullanabilecek olması- kullanıcıların tepkilerini toplamıştı.

Sosyal medya kullanıcıları, tüm platformların TikTok’a benzemesinden oldukça rahatsız oldu fakat videolar üzerinden gelir sağlamak ve video içerikler hazırlamak çok popüler olmuş durumda. Dolayısıyla, platformlar video üzerinden yenilikler getirmeye devam ediyor.

Facebook, lisanslı müzik kullanılan videolardan gelir elde edebileceğiniz bir özelliği bizlere sunacak.

Facebook‘un çatı şirketi Meta, geçtiğimiz günlerde paylaştığı blog yazısında, kâr paylaşım sistemlerine yeni bir güncelleme getireceklerini duyurdu. Bu güncelleme ile, paylaşılan lisanslı müzik videolarından bile gelir elde edilecek.

Facebook, Creator Studio
Facebook, Creator Studio

Proje Music Revenue Sharing ismiyle duyuruldu. İçerik üreticileri içeriklerinden müzik kullanabiliyorlardı fakat herhangi bir gelir elde edemiyorlardı. Bu proje ile beraber içeriklerde kullanılan lisanslı müziklerden reklam geliri elde edilecek. Projenin paylaşılan bazı detaylarına göre, gelirin %20’si içerik üreticilerine, kalanı Meta şirketine ve müzik sahiplerine şeklinde ayrılacak.

Fakat şirket, bu özelliği kullanmak isteyenlere bazı şartlar koydu.

Şirket, platforma yüklenecek videoların en az 60 saniye olmasını ve içeriğin Reels olmamasını istiyor. Ayrıca içerik üreticileri, videolarda kullanabilmek için yalnızca Facebook‘un belirlediği lisanslı müzikleri seçebilecekler. TikTok’un uyguladığı sisteme benzer bir şekilde çalışacak projede, videonun ana odağı müziğin kendisi olamayacak.

Music Revenue Sharing projesinin, önümüzdeki aylarda tüm kullanıcılara sunulmasını bekliyoruz. Proje şu an sadece ABD’deki yayın içi reklam gelirleri kapmasına giriyor. Şirket bu projeyle TikTok’a rakip olacak gibi gözüküyor.

 

 

 

 

 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu