E-Ticaret

E-Ticaret Tüyoları: İnternetten Ne Satabilirsiniz?

İnternetten Ne Satabilirsiniz?

E-ticaret sektörü günümüzde oldukça popüler sektörlerden bir tanesi. Aynı zamanda yeni girişimciler için de heyecan verici bir iş. Eğer ki bir e-ticaret sitesi oluşturmayı düşünüyorsanız öncelikle almanız gereken en önemli kararlardan bir tanesi de hangi ürünü satacağınıza karar vermek olmalı. Bu karar vermeden önce hem karlı hem de rekabetin biraz daha düşük olduğu ürün ya da ürün grupları üzerinde karar vermeniz sizin için faydalı olacaktır. İnternetten ne satacağınıza karar vermek zaman zaman sizin için zor olabilir. Bunun nedeni ise artan online rekabetin, süreci uzatmasından kaynaklanmaktadır.

Ürünlerinizi online üzerinden satmak ilgileniyorsanız başarı şansınızı daha yukarılara çıkarmak izlemeniz gereken adımlar bulunuyor. Bu adımlar şu şekilde:

  • Mutlaka pazar araştırması yapın
  • Satılacak ürünlerinizin ne olacağına karar verin
  • Kendi e-ticaret sitenizin Amazon, eBay gibi müşterilerin daha çok satın alma işlemi gerçekleştirdiği platformlar arasından hangilerinde bulunacağına karar verin
  • Yüksek kalitede ürün fotoğrafı ve başarılı ürün içerikleri oluşturun
  • Trafiği ürün listelerinize yönlendirebilmek için çalışın

Bu yazımızda, internette ne satacağınıza karar vermeden önce yaratıcı fikirlere ihtiyacınız varsa faydalanmanız gereken yöntemleri size aktaracağız. Hadi o zaman artık anlatmaya başlayalım.

E-Ticaret Tüyoları

  1. Tutkulu Olduğunuz Alan Neyse Onun Peşini Bırakmayın

Her işte olduğu gibi e-ticaret girişimciliğinde de keyifli dönemler olduğu gibi zorlu dönemlerde bulunur. Eğer ki bir e-ticaret girişimi başlatmayı düşünüyorsanız mutlaka ilgi alanlarınıza yönelik bir ürün grubuyla yola çıkmanız sizin için faydalı olacaktır. Üzerine çalışmaktan keyif aldığınız, kendi ilgi alanınıza giren bir konu ile ilgili çalışmalar yapmak size avantaj sağlayacaktır. Bildiğiniz ürün üzerine yoğunlaşmak, bilmediğiniz ürünün üzerine yoğunlaşmaya göre size daha fazla zaman kazandırır. Ayrıca tam olarak bilgi sahibi olduğunuz ürünler hakkında çalışmalar yapmak, tam anlamıyla müşterilerinizin işine yarayabilecek ürünleri ayırt etmede de işinize yarayacaktır. Satacağınız ürüne hakim olmanız o ürünün eksik ya da güncellenmesi gereken kısımlarını da daha iyi okuyabilmenizi sağlar.

  1. Müşterinizin Ne Gibi Problemler Yaşadığını Keşfedin

E-ticaret siteniz üzerinde satışını gerçekleştirdiğiniz ürün, müşterilerinizin yaşadığı bir sorunu çözüyorsa yaptığınız satış oranı daha da yükselmeye başlayacaktır. Müşterilerinizin hangi konularda ne tür sorunlar yaşadığını keşfetmek için, insanların yaşadıkları problemleri anlattıkları blogları ya da forumları ziyaret etmeniz sizin harika bir iç görü elde etmenizi sağlar. Bunu konu için blog siteleri, forum siteleri ve şikayet siteleri biçilmiş kaftandır diyebiliriz. Müşterilerin yaşadığı sorunları çözen ürünleri satışa sunmanız ekstra bir çaba göstermeden satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bu yüzden mutlaka müşterilerin ne gibi sorunlarla karşılaştığına, nelerden şikayetçi olduklarına çok ama çok önem vermelisiniz. Karşılığını alacağınızdan emin olabilirsiniz.

  1. Anahtar Kelimeleri Gözden Geçirerek Ürün Bulabilirsiniz

Bazen yapmanız gereken şey, arama motorunda insanların hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiğini öğrenmek olmalı. İnternetten alışveriş yapan kişilerin, internette ne gibi ürünler aradıklarını, nelere ilgi gösterdiklerini araştırarak her daim alıcısı olan ürünleri belirleyebilirsiniz. Sonrasında yapmanız gereken şey ise o ürün çeşitini e-ticaret sitenize eklemek olmalı. Örneğin arama motoruna çanta yazdığınız zaman sonrasında size yapacağı “bilgisayar çantası” gibi yönlendirmelerle unuttuğunuz ya da düşünemediğiniz ürün hakkında size bilgi verebilir. O yüzden arama motorundan faydalanmak da sizin için iyi bir tercih olabilir.

  1. Trendleri İzleyin

Dönem dönem bazı ürünler öne çıkar. Müşterilerinde bu ürünlere karşı olan talepleri daha da artmaya başlar. Eğer ki siz bir e-ticaret girişimcisi olarak, hangi dönemde hangi ürünlerin daha popüler olacağını ya da daha çok tüketileceğini daha önceden fark edebilirseniz çok büyük bir avantaj elde edebilirsiniz. Ürünlerin popüler olup olmayacağını önceden kestirebilmek için sosyal medya üzerinden müşterilerin davranış ve yorumlarını takip etmek, yabancı kaynaklara göz gezdirmek, anketleri incelemek, dünyanın farklı bir bölgesinde popüler hale gelmiş ürünlerin neler olduğunu incelemek sizin çok fazla işinize yarayabilir.

  1. Niş Bölümleri Tanımlayın

Niş segmentler genelde e-ticarette başarı oranınızı artırır. E-ticaret sitenizde tüketiciler için niş bir ürün grubu belirleyin. Online satış yapmayı planlayan kişiler için niş ürün fikirleri şunlar olabilir:

  • Eşsiz boncuklu kolyeler
  • Deri iPad kılıfları
  • Bebek giysileri
  • Organik sakal yağı
  • Papyonlar
  • Ahşap eşya

Ekim 31, 2019

Kaynak

 

https://www.yzlm.com.tr/

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu