Google Kişisel Verileri Koruma Kapsamı Genişletildi!
Google, gerçekleştirdiği G Search On 22 etkinliğinde birçok yeni özelliğini tanıttı. Google Haritalar‘a gelecek yeni özelliklerden, geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik. Yeni özellikler kapsamında, bilmediğiniz lokasyonlarda kendinizi yabancı hissetmenize gerek kalmıyor.
Tüm Google kullanıcıları yepyeni bir kullanıcı deneyimine kavuşuyor. Benzersiz özellikler ile bezenmiş Google’ın tüm hizmetleri, tek tıkla her şeyi öğrenmenize olanak sağlıyor. Etkinlikte bahsedilen tüm konulardan en dikkat çekeni, şimdi bahsedeceğimiz “Results About You” olan.
Kişisel veriler ve Hakkınızdaki Sonuçlar ile her şeyden haberiniz olacak.
Tüm platformlar, kişisel verilerin korunması konusunda oldukça hassas çünkü platformlara nerdeyse her şeyimizi emanet ediyoruz. Bir uygulamaya kaydolmak için bile, telefon numarası, adres gibi kişisel bilgilerimizi sunmamız gerekiyor. Dolayısıyla, uygulamalar kişisel verilerimizi korumakla hükümlü.
“Hakkınızdaki Sonuçlar” adı verilen yeni özellik ile Google, kullanıcıların ev adresi, e-posta veya telefon numarası gibi kişisel bilgileri içeren sayfaları, arama sonuçlarından kaldırılmasını isteme sürecini kolaylaştıracak. Tabii ki bilgiler, arama sonuçlarında artık gözükmeyecek olsa da, çevrim içi olarak yayınlanmaya devam edecektir.
Google > Profil sayfası üzerinden “Hakkınızdaki Sonuçlar”a giderek, hangi kişisel bilgilerinizin mevcut olduğunu görüntüleyebilirsiniz. Bu sayede kullanıcı, telefon numarası, e-posta adresi veya adres bilgilerinin herkese açık olup olmadığını kontrol edebilir. İstemediği bir paylaşımın kaldırılmasını rahatlıkla talep edebilir.
Gelecek yıl, hakkınızda veri paylaşımı yapıldığında bildirim gelecek.
Yine de şirket, Google arama sonuçlarında yeni bir kişisel bilgi içeren sayfanın çıkması durumunda, kullanıcıyı uyarmak için yeni bir seçenek üzerinde çalışıyor. Böylelikle arama sonuçlarında çıkan bilgilerinizden haberdar olabilir, anında kaldırma talebi oluşturabilirsiniz.
Şirket, kullanıcılarını kimlik hırsızlığına korumak amacı ile arama sonuçlarından kişisel iletişim bilgilerini kaldırmalarına yönelik çalışmasının kapsamını genişletiyor. Yani şirket, bu konu hakkında yıllardır hassasiyetle çalışıyor.
Özel bilgilerinizin çevrim içi yayınlanması durumunda gelecek bildirim özelliğinin, gelecek yılın başında önce ABD’li, daha sonra tüm kullanıcılara ulaşması bekleniyor.