Netflix Kendi Oyun Stüdyosunu Kurdu!
Video akış hizmetleri sağlayan popüler platform Netflix, geçtiğimiz yıl oyun sektörüne adım atmıştı. Paylaşılan istatistiklerden sonra beklediği verimi alamadığı gören platform, içeriklerini genişletmeye karar vermişti.
Video akış sektöründe olarak elde ettiği başarıyı, oyun sektöründe de elde etmek isteyen Netflix, hepsi başarı ile sonuçlanmasa da birçok projenin altına imzasını attı. Özellikle son aylarda, abone kaybetmeye devam eden ve ekonomik kriz sebebi ile işten çıkarmalara başlayan şirket, yeniden kalkınma planları yapıyor.
Netflix, kendi oyun stüdyosunu kurduğunu açıkladı.
Netflix, kullanıcıların indirebileceği 20′den fazla mobil oyun önbelleğine sahip ve yıl sonuna kadar da 50′ye ulaşmayı planlıyor. Oyun sektöründe tutunmakta kararlı olan şirket geçen yıl üç oyun stüdyosunu satın almıştı.
Pazartesi gününden itibaren Helsinki/Finlandiya‘da kendi oyun stüdyosunda çalışmalara başlayacağı haberini veren şirket, Finlandiya merkezli Next Games’i yaklaşık 72 milyon dolara satın aldı.
Son dönemlerde ortaya çıkan istatistikler doğrultusunda, platformun 220 milyon abonesinin %1’inden bile az bir kısmı oyunlarla ilgileniyor. Platform ilk mobil oyun sektörüne girdiğinde, Night School Studio ve Boss Fight Entertainment ile anlaşmıştı. Fakat sonuçlar Netflix’i pek tatmin etmedi. Şirket, yoluna tamamen kendisine ait oyun stüdyosu ile devam edecek.
Helsinki’de kurulan oyun stüdyosunun başında, daha önce Zynga ve Electronic Arts gibi önemli video oyun şirketlerinde yöneticilik yapmış Marko Lastikka olacak. Bu gelişme, Netflix’in oyun sektöründe ne kadar iddialı olduğunu gösteriyor. Çünkü Lastikka, Farmville ve SimCity BuildIt gibi popüler oyunlarda önemli roller oynadı.
Şirketin verdiği tek güzel haber de bu değil. Şirket söylediğine göre, oyunlarda reklama ve oyun içi satın almalara yer vermeyeceğini söyledi.
Netflix’in oyun stüdyolarından sorumlu başkan yardımcısı, platformda harika bir oyun deneyimi için yapacak çok işleri ve iddialı olduklarını özellikle belirtti.