Tesla Semi: Tesla’nın Elektrikli Tırı!
Elektrikli araç tasarlayan, üreten ve satan teknoloji devi Tesla’nın, ürettiği verimli binek araçlarla, küresel mücadelede ve elektrikli mobilite hareketinde devrim yaratmaya devam ediyor.
Günümüzde pazar eğilimleri ve hızla değişen ekonomik faktörler, kullanıcıları ve şirketleri her geçen gün daha hareketli çalışmaya ve yeniliğe itiyor. Elektrikli araç üretimine milyonlarca dolar yatırım yapılan projelerden bahsetmiştik. Tesla’nın rakibi Xiaomi’nin de, elektrikli araç konusunda bir projesi bulunuyor.
Elektrikli araçlara oldukça talep geldikten sonra, teknoloji devleri küresel bir hareket başlattı ve birçok elektrikli araç projesinde bulunuyor. Uçan araçların üretilmeye başladığımız günümüz şartlarında, bence Tesla’yı en çok öne çıkaran etkenlerden birisi, tasarımlardaki sade şıklık.
Geçtiğimiz günlerde şirket, Tesla Semi’nin üretim versiyonu ayrıntılarını paylaştı.
Aslına bakarsanız, elektrikli ticari araçlar projesi birkaç yıl öncesine dayanıyor. 2017 yılında şirketin CEO’su Elon Musk, kamyon, tır gibi elektrikli ticari araçların üretileceğinden bahsetmişti.
Semi menzil, ekonomi ve performans gibi çoğu cephede, rakiplerini geride bırakan sıfır emisyonlu bir yük taşıma aracı. Semi özellikle kabin yapısıyla ile, bir tırda görebileceğiniz tasarımlardan çok farklı olarak temiz ve şık bir tasarıma sahip. Ön tarafa doğru eğimli olan ön cam o kadar geniş ki, panelleri kapıya kadar uzanıyor. Böylelikle Semi, ferah bir sürüş deneyimi yaşatıyor.
İç ve dış tasarım oldukça kullanışlı ve şık.
Yer yer konumlandırılmış kameralar, yan ayna görevi görmekle beraber, arkadan ve yan aynalardan aldığı görüntüleri, iç ekrana gönderiyor. Sürücü koltuğunun tam ortaya konumlandırıldığı tasarımla, İngiltere gibi trafiğin soldan aktığı ülkeler için ayrı bir tasarım gerektirmeyecek.
Muhtemelen çoğu komutun dokunmatik verileceği Semi’de, telefonlar için kablosuz şarja imkan sağlayan bir konsola da yer verilmiş.
Tırlarda genellikle, motorlardaki hava akışını en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış ızgaralar bulunur. Semi’de, ön ve arka akslar arasında bulunan pili soğutmak için küçük bir hava girişi bulunuyor. Semi’nin tasarımında, önde bir arkada iki olmak üzere dingiller bulunuyor ve römork yatakları, arkada bulunuyor.
Pürüzsüz ve tamamen düz zemin, Semi’yi oldukça aerodinamik ve şık bir hale getirmiş. Başta Semi, dört motorlu olarak piyasaya sürülecekti fakat, bu ay gelen revizyon ile, tırın başta üç motor ile üretileceği, sonraki aşamalarda dört motorlu aktarma organı sunulacağı belirtildi. Yani tır, 3 motorlu güç aktarma organıyla sunuluyor ve 6×4 traktör düzeneği sağlıyor.
Semi, yüksüz halde 0’dan 100’e 5 saniyede çıkabilecek.
Semi orta menzilli bir spor arabası gibi hızlanabilir. Alınan bilgilere göre Semi tam yükle, 0’dan, 100 km/s hıza, 20 saniyede çıkıyor. Elektrikli tır 36 tona kadar yük taşıyabiliyor. Hem üç motorlu hem de dört motorlu versiyonlarda, biri yaklaşık 480 km menzil sağlayan ve diğeri yaklaşık 800 km menzil sağlayan iki akü versiyonu olacak. Enerji tüketimi her iki modelde de düşük olacak.
2022 yılının sonunda satışa çıkması beklenen Semi’nin, 480 km’lik versiyonunun 150.000$, 800 km’lik versiyonunun ise 180.000$ olması bekleniyor.