SEO

Google SEO Algoritmalarına Güncelleme

Geçtiğimiz günlerde, popüler arama motoru ve çağımızın ansiklopedisi haline gelen Google’ın, arama motoru ve SEO algoritmasının mantığından ve nasıl çalıştığından biraz bahsetmiştik.

Google, platformda yaptığımız arama sonucu listeleme sayfalarında yer alan ve sayfanın özet olarak neyden bahsettiğini söyleyen Snippet‘lara karşı kontrol edilebilir duruma getirilmişti.

Google, arama motorunda yapılan aramalarda özgün içerikleri öne çıkaracak.

Google, geçtiğimiz günlerde paylaştığı bir yazıda, yeni arama motoru güncellemelerini duyurdu.

Şirket, ”Arama’daki kişiler için kişilere göre daha fazla içerik” başlıklı yazısında, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) odaklı içerikleri değil, kullanıcıya faydalı ve doğrudan özgün içerikleri ön plana çıkaracağından bahsediyor. 

Google’ın arama motoru hizmeti bu güne kadar SEO odaklı çalışıyordu yani, şirket kendi SEO kurallarını takip eden ve kurallara uyarak içerik oluşturan internet sitelerini en başta çıkarıyordu. Bu da demek oluyor ki, Google’da aradığımız içerik ile doğrudan alakalı sonucu her zaman başta göremeyebiliyoruz.

Şirket, Arama Motoru Optimizasyonu odaklı sonuçların, kullanıcılara yarar göstermediğine karar vermiş olacak ki, yepyeni bir güncelleme getiriyor. Böylelikle, öne çıkan arama sonuçlarında artık kullanıcı faydası gözetilecek.

Google Arama Motoru SEO
Google Arama Motoru SEO

Google arama motoru deneyimi hiç olmadığı kadar iyileşecek.

Bugüne kadar işler öyle bir boyutta ilerliyordu ki, SEO kurallarına uygun içerikler üretebilen yapay zekâlar bile geliştirildi. Yapılan güncelleme ile, işini hakkıyla yapan ve gerçekten büyük emek harcanan içeriklere öncelik verecek.

Güncellemenin en güzel yanlarından bir tanesi, herhangi bir ürün hakkında bilgi almak isteyen kullanıcıların, arama sonuçlarında uzmanlar tarafından oluşturulan içerikler ön planda çıkacak olması.

Böylelikle, kurallara uygun yazılmış içerikleri değil, gerçekten aradığınız şeyi bulabileceksiniz.

TikTok’un kendi arama motorunu geliştirmesi ve alışılmış deneyimlerin sevilmemesi sebebi ile Google’ın tercih edilmemesi açıklamalarından sonra, yeni güncelleme ilaç gibi gelecek.

Uzmanlar tarafından yazılmış içeriklerin ön plana, SEO kurallarına uyularak yazılmış içeriklerin arka plana atılacak olması, şirketin kullanıcılarına maksimum fayda sağlamaya yönelik hedefleri olduğunu gösteriyor.

Güncelleme öncelikle, arama motorunu İngilizce dilinde kullananlardan başlayarak, ülkemize de birkaç ay içinde gelecek. 

Faydalı içerik güncellemesinin site çapında bir algoritma olması sebebi ile, tek tek sayfalara değil tüm siteye uygulanacağını belirtelim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu