Disney Plus’a Reklamlı Abonelik ve Zam Geliyor!
Son gelişmelerden sonra oldukça popülerleşen Disney Plus, reklamlı abonelik getiriyor.
Özellikle son 2 yıldır çok popülerleşen dijital yayın platformları ile birlikte, Türkiye’de birçok platform faaliyet göstermeye başladı. Geçtiğimiz Haziran ayında ülkemizde faaliyete geçen Disney Plus, oldukça sıcak karşılanmış durumda.
Netflix‘in, son dönemlerde çok fazla kullanıcı kaybediyor olmasının sebeplerinden biri Disney Plus olabilir. Platform, nostaljik içerikleri ile birçok yeni içerik sunuyor olması, kullanıcıları Disney Plus’a çekti.
Son çeyrek kazançlarını açıklayan platform, bünyesine 14.4 milyon kullanıcı daha ekleyerek Netflix’i geride bıraktı.
Türkiye pazarı hamlesi ile beraber Disney Plus, Hulu ve ESNP Plus’ı da bünyesinde barındıran Walt Disney’i dünya çapında 221 milyon aboneye ulaştırdı. Böylelikle 2022 yılı itibariyle 220.7 milyon aboneye sahip Netflix’i geride bırakmış oldu.
Netflix, geçtiğimiz ay 1 milyon abonesini daha kaybetti.
Son gelişmelerden sonra oldukça popülerleşen Disney Plus, reklamlı abonelik getiriyor.
Reklamlı abonelik sistemi sayesinde daha uygun fiyatlı bir seçenek sunacak platform, yeni sistemini 8 Aralık’ta uygulamaya koyacak.
Disney Plus Basic adı verilen abonelik sisteminin içerik ayrıntıları belirsizliğini koruyor olsa da, aboneliğin ABD’deki ücreti 7,99$ şeklinde olacak. Platform reklamsız aboneliğini Disney Plus Premium şeklinde adlandıracak ve mevcut durumda 7,99$ olan fiyat 10,99$ olarak zam gelecek.
Platform yılın başında, toplam reklam yükünü saatte ortalama dört dakikalık sınırlamalarla olacağının sözünü vermişti.
Reklamlı seçenek fiyatı ve ABD’deki zamlardan sonra, Türkiye’de ödenecek fiyatlar henüz belli olmadı. Platform, 2024 yılının son çeyreğine kadar, kendi bünyesinde 215 ile 245 milyon arasında abone sayısına ulaşmayı planlıyor.
Bir Yorum