E-Ticaret

Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülke

https://www.yzlm.com.tr/e-ticaret/gelecekte-e-ticaret/
 

E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli yurt dışı satış sayılarına ulaşabilir. Söz konusu alanda verilecek doğru kararlar, faaliyet gösterilecek sektörün seçilmesi ve operasyonların hangi ülkelere yönelik olarak yürütüleceğinin belirlenmesi gibi aşamaları kapsar. İhracat verilerinin de bu konuda son derece değerli doneler sunduğu rahatlıkla söylenebilir.

İhraç ettiğimiz ürünleri şimdilik bir yana bırakıp yönelebileceğimiz pazarlara bakalım. Ülkemizden satılan malların daha çok nerelerde talep edildiğini gösteren Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkeler listesi, yurt dışına yönelik e-ticaret çalışmaları için bir rehber niteliği de taşır.

Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler

Türkiye’nin ihracat yaptığı ülkeler sıralaması, avantajlı pazarları işaret etmesinin yanında operasyonların şekillendirilmesi açısından da önemlidir. Zira her ülkenin piyasa koşulları ve yasal süreçleri farklıdır. Dolayısıyla ihracat nasıl yapılır sorusuna yanıt verirken ilgili ülkenin özelliklerini de göz önünde bulundurmak gerekir.

Bu durum, ihracat için gerekli belgeler açısından fark yaratabilir. Çünkü her ülkede uygulanan gümrük prosedürleri aynı değildir. Hâl böyleyken o bölgeye yönelik e-ihracat stratejilerinin belirlenmesi esnasında evrakların toplanması için harcanacak zaman ve efor ile ayrılması gereken bütçe de göz önünde bulundurulmalıdır.

E-ihracatta kargolama süreci, yüksek müşteri memnuniyeti sağlamak adına değinilmesi gereken konulardan biridir. Her kullanıcı, sipariş ettiği ürünün kendisine ne zaman ulaştırılacağını bilmek ister. Bu sebeple müşteriler, teslim süresi hakkında net şekilde bilgilendirilmelidir. Elbette ki bu bilgileri doğru şekilde sunabilmek, ihracat yapılacak ülkeye yönelik lojistik süreçlerin iyi şekilde planlanmasıyla ilişkilidir. İnternetten yurt dışına satış yaparken göz önünde bulundurulması gereken önemli detaylardan bahsettikten sonra Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelere geçebiliriz.

Almanya

Ülke bazındaki ihracat sıralamasının ilk sırasında Almanya’nın yer almasının şaşırtıcı olduğunu belirtmek zordur. Yurt dışında en çok Türk’ün yaşadığı ülke olma ünvanını da elinde bulunduran Almanya’da ülkemizde imal edilen ürünlere yönelik talebin fazla olması, son derece anlaşılabilir bir durumdur.

2021 yılı itibarıyla ülkemizden Almanya’ya yapılan ihracatın toplam tutarı, 17 milyar 705,4 milyon dolar seviyesine ulaşarak tarihî zirvesine ulaşmıştır. Bu ülkeye en çok satılan ürün gruplarına baktığımızda ise karşımıza sırasıyla otomotiv, hazır giyim, demir ve demir dışı metaller çıkar. Tüm bu veriler ışığında Almanya’nın Avrupa’ya e-ihracat yapmak için en ideal ülkelerden olduğuna dair bir sonuca varılabilir.

Birleşik Krallık

Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkeler sıralamasının ikinci basamağında ise Birleşik Krallık yer alır. İrlanda Cumhuriyeti, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda gibi ülkeleri de kapsayan bu devletler topluluğun ticari anlamdaki lokomotifinin İngiltere olduğu rahatlıkla söylenebilir. Üstelik bu durum, sadece geleneksel satışlar için değil internet üzerinden yürütülen ticari faaliyetler için de geçerlidir. İngiltere, Avrupa’nın e-ticaret hacmi en büyük ülkelerinden biridir. 2020 yılı itibarıyla İngiltere’de yaşayan yaklaşık 49 milyon kişi, internet üzerinden alışveriş yapmıştır.

Tıpkı Almanya gibi İngiltere’ye sattığımız ürünler listesinin başında da otomotiv bulunur ve bu sektörü tekstil takip eder. İngiltere’de internet üzerinden en çok satın alınan ürün grubunun giyim ve ayakkabı olduğunu da düşünürsek bu ülkeye yönelik e-ihracat operasyonları için tekstil ürünlerinin tercih edilebileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

ABD

Yurt dışında en çok Türk’ün yaşadığı beşinci ülke olan Amerika, e-ihracat için de oldukça yüksek potansiyele sahip bir bölgedir. Bunun öncelikli nedeninin, ülkede internet üzerinden yapılan satışların miktarı olduğunu söylemek mümkündür. Amerika’daki e-ticaret sektörünün toplam hacmi, 2021 yılı itibarıyla 870 milyon doları aşmış durumdadır.

Bunun yanında Amerika ve Türkiye arasındaki ticari ilişkilerde yükseliş trendindedir. 2021’de Türkiye’nin ihracat rakamlarının en çok artış gösterdiği ülke Amerika’dır. Bu veri de söz konusu ülkenin e-ihracat için ideal bir pazar olduğunu gösterir.

İtalya

Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelerden İtalya’daki e-ticaret hacmi 2021’de 26 milyar doları bulmuştur. Bu rakamın önceki yıla kıyasla %17’lik bir artışı işaret ettiği de düşünülürse İtalya’nın e-ihracat için tercih edilebilecek, büyüyen bir pazar olduğu sonucu çıkarılabilir.

İtalya’nın Türkiye’den ihraç ettiği ürünlerin toplam tutarı ise aynı yıl için 10 milyar dolar barajını aşmıştır. Konuya sektör bazında baktığımızda ise ihracat listesinin üst sıralarında motorlu taşıtlar, makineler, demir-çelik ve meyve gibi gıda ürünleri yer alır.

İspanya

İspanya, e-ticaret sektörünün büyüklüğü ve seyri açısından İtalya’ya ciddi benzerlikler taşır. 2021’de internet üzerinden yapılan satışların toplamı 27 milyon dolar, yıllık yükselişi ise yine %17 oranındadır. Buradan hareketle bu ülkenin de e-ihracat için ideal pazar niteliği taşıdığını söylemek yanlış olmaz.

Türkiye, geride bıraktığımız yılda İspanya’ya yaklaşık9 milyar 242 milyon dolarlık ihracat yapmıştır. Bu işlemlerde başı otomotiv, tekstil, demir-çelik ve petrol yağları çeker.

Türkiye’nin İhracat Hacmi Nasıldır?

Türkiye’nin 2021 yılındaki toplam ihracat hacmi,225 milyar 367,7 milyon dolardır. Bu rakam, aynı zamanda 2020’ye göre %32,9’luk bir artış olduğunu da gösterir. Yapılacak her türden e-ihracat pazar araştırması için önemli olan bu veri, Türkiye’den diğer ülkelere yapılacak satışların, önümüzdeki yıllarda da artış gösterebileceğine dair ipuçları sunar.

Türkiye’nin Dünyaya En Çok Ne İhraç Ettiği Ürünler Nelerdir?

Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelere göz attıktan sonra şimdi de bu tür işlemlerde en çok tercih edilen ürünlere bakalım. Ülkemizden en çok ihraç edilen ürünler şunlardır:

  • Otomotiv
  • Kimyevi maddeler ve mamulleri
  • Çelik
  • Hazır giyim

Bu sektörler, Türkiye’deki ihracat trendleri hakkında önemli bilgiler sunsa da durum yurt dışına internetten mikro ölçekte satış yapan şirketler açısından biraz farklıdır. Zira e-ihracatta en çok satan ürünler arasında tekstile ek olarak tarım ve gıda, dekorasyon ile temizlik ürünleri de yer alır. İlgili içeriğimize göz atarak online kanallardan yurt dışına satabileceğiniz ihracat ürünleri hakkında fikir edinebilirsiniz.

18 Mayıs 2022

Kaynak

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu